švihadlo střídá nohy a chytí míč hozený z necelého metru. V tomto věku se děti učí se jezdit na kole nejprve s přidanými cvičnými kolečky. Dítě udělá kolem skoků dopředu v jedné řadě, aniž by spadlo a přibližně sekund udrží rovnováhu na jedné noze. V pěti letech dítě stříhá nepřesně podle vyznačené linky. Podle obrázku či modelu sestaví z kostek trojrozměrné útvary Allen, Marotz, Komunikace Předškolní dítě dovede vyjádřit svoje názory i pocity, které chce sdělit. Přibližně od čtyř let začínají být děti Lahovičky schopné diferencovat způsob komunikace s ohledem na svého komunikačního partnera Vágnerová, V komunikaci jsou zřejmé typické rysy myšlení montessori školka Lahoviček předškolního dítěte, jako je např. egocentrismus. Předškolák se zcela běžně opomene zmínit o podstatných aspektech popisované situace, protože se v rámci svého egocentrismu domnívá, že posluchač samozřejmě ví totéž co on Vágnerová, Řeč dítěte prochází velkým zdokonalováním. Mizí např. počáteční patlavost, patrná u některých dětí v mladším předškolním věku. U předškolního dítěte je typické, že nejdříve dospělým přirozeně tyká, jak je zvyklé z domácího prostředí. Teprve ke konci tohoto období se dítě naučí dospělým vykat a to díky upozornění rodičů a jejich vzoru Špaňhelová, Děti se tedy učí mluvit prostřednictvím nápodoby verbálního Praha 12 projevu lidí, s nimiž žijí a komunikují. Tato nápodoba řeči má selektivní charakter. Často opakují věty, které obsahují nějaké nové montessori školky Lahovičky
slovo nebo známá slova v nové podobě, jiné vazbě apod. Nápodobou se děti učí i gramatická pravidla. Mladší předškoláci je ještě Praha 16 užívají rigidně. Od čtyř let již začínají děti mluvit v delších a složitějších větách, později i v souvětích. Stále však Barrandov dělají chyby, zvláště když vyjadřují různé časové vztahy. V dětském vyprávění se objevují mnohé nepřesnosti a agramatismy Vágnerová, Velký rozdíl je v řeči dětí v závislosti na prostředí, v jakém se pohybuje. Řečově podnětné prostředí stimuluje děti