třech prasátkách. Děti mají vytyčený prostor, ve kterém se smějí pohybovat a dodržují ho. Šestým rozdílem je aktivní vyvolávání a Luka neustálé udržování pozornosti dětí. Objevuje se pouze při elipse vedené učitelkami. Skoro každý den učitelka položí minimálně jednu otázku, na kterou musí všechny děti postupně odpovídat. Nic takového se v individuální části neděje. Myslím si, že jde hlavně o snahu udržet pozornost dětí a také poskytnout možnost zapojit se a popřemýšlet nad otázkou. Učitelka Bára bude vydávat zvuky a děti musí hádat, o které zvíře jde. Měě Lukáš řekne ovečka. Bára zopakuje zvuk a řekne, že na začátku je písmenko M. Terezka začne vykřikovat kůzle, že ovečka dělá béé. Pak to začnou zkoušet další děti, Kuba předvede kohouta. Lukáš slepičku, Franta prase. Verča krávu, což Markétka, která je na řadě, neuhodne. Pokračuje Jirka, jež správně hádá krávu. Tato událost se odehrála devátý den pozorování. montessori školky Řeporyje Učitelka nejprve předvedla dětem, co po nich bude chtít a pak se děti postupně po elipse střídaly. Vždy ten, kdo uhodl, předváděl. Jindy nechává učitelka zahloubat děti v jejich fantazii, položí dětem otázku a nechává děti, ať nad ní přemýšlí. Jako tomu bylo jedenáctý den pozorování. A Bára má něco v krabičce. Ptá se, co by tam mohlo být Jitka střevíce, Lukáš šaty, Verča kapesník, Monča korále, montessori školky Řeporyje Verča gumička, Kuba šperky, Bety kuličky, Kamila neví, Honza neví. Je tam kapesníček a prstýnek. Některé děti byly po této odpovědi Ohrada
smutné, že neuhádli správnou odpověď. Bára jim vysvětlí, že nešlo o to správně určit, ale aspoň se o to pokusit, což se většině dětí povedlo. Tyto aktivity byly spojeny i přímo s hraním pohádek. Místo toho, aby učitelka vyprávěla příběh sama, nechala děti, ať montessori školka Řeporyjemi každý přispěje troškou do mlýna. Vhodně toho využila učitelka Bára při pohádce o tom, jak pejsek s kočičkou vařili dort. Každé dítě řeporyjskou pražskou cvičit dítěte