vatu, látku, lepidlo nebo fixy. Postavičku právě vytváří Bety, ostatní děti už mají hotovo nebo pracovat nechtějí Výtvarnou činností se momentálně zabývá jen jedna holčička. Vybarvuje vystříhané škrabošky na oči Na stole se vyrábí obličeje z cédéček. Děti mají k dispozici čistá cédéčka, na která s pomocí barevného samolepícího papíru vyrábí obličeje Jitka pracuje na stole a tvoří. Používá papír, pastelky, nůžky, lepidlo, sama si hraje a tvoří papírovou kočičku. Kromě toho mohly děti vytvářet i pejska, z hnědého papíru a plyšových kousků. Postavičky budou děti používat při dopolední elipse na pohádku o pejskovi a kočičce. Myslím si, že je velmi dobré, Barrandov že děti nepracují pouze s pastelkami a barvami, ale že používají mnoho dalších pomůcek, které mají své uplatnění v běžném životě. Mohou tak bezpochyby rozvíjet svou kreativitu a inspirovat se pro další výtvory. Posledním, desátým důležitým rozdílem je výskyt stereotypu. Není však používán jako negativní pojem, spíše má poukazovat na výskyt stále se opakujících aktivit. V individuální Klukovice činnosti nic takového není. Každé ráno je jiné, děti si pokaždé hrají jinak, s jinými pomůckami, s jinými kamarády. Podrobně bude montessori školky Malá Chuchle popsán v další podkapitole. Řízená činnost Prvním rozdílem je podíl pedagoga na výuce. V řízené činnosti určuje aktivity učitelka. Všechny děti se musí elipsy účastnit a plnit její pravidla. Elipsa trvá zpravidla třicet až čtyřicet minut, po delší době už je montessori školkou Malé Chuchli
problém udržet pozornost dětí. Ty jsou na tento režim navyklé, takže jim nedělá problém plnit úkoly zadané učitelkou. Všechny se montessori školky Malá Chuchle ochotně zapojují a bedlivě poslouchají výklad. Na koberci je nepořádek. Dřevěné poházené části. Bára se ptá, co to je a děti správně uhodnou, že jde o divadlo. Bára ho začne postupně skládat. Na přední straně je šašek, tak si řeknou básničku o šaškovi. Pak Zlíchov si vezme kulisy. Řekne dětem, k čemu slouží a vždy jim nějakou ukáže a ptá se, jaká pohádka by se tam mohla odehrávat. Zde je vidět, že hlavní slovo drží učitelka a plní úlohu správného pedagoga. Klade dětem otázky, v klidu vyčká na jejich odpověď, snaží se je povzbudit