a množným číslem, ale občas se mu nepovede správný tvar. Recituje říkanky, zpívá básničky. Při komunikaci dítě používá větší množství slovních obratů, které dál rozvíjí konverzací. Slovní zásoba dítěte se nadále rozšiřuje, používá aktivně tři sta až tisíc slov. Dítě správně odpovídá na jednoduché otázky a otázky týkající se známých činností, předmětů a událostí. Samo dítě klade stále více otázek. Zvláště se ptá na místní určení a totožnost lidí a objektů. Tříleté dítě se připojuje k ritualizované sociální interakci. Rádo organizuje chování ostatních lidí. Přivolává pozornost k sobě, k určitým předmětům nebo právě montessori školky Barrandov probíhajícím událostem Allen, Marotz, Komunikace čtyřletého dítěte Dítě ve čtyřech letech užívá předložky na, v a pod, dále montessori školkami Barrandova přivlastňovací tvary zájmen a jmen. V tomto věku dítě mluví převážně srozumitelně a vytváří již složitá souvětí. Čtyřleté Barrandov dítě začíná správně používat minulý čas a měnit hlas a větnou strukturu podle toho, nakolik je posluchač s to mu porozumět. Dokáže říct, jak se jmenuje celým jménem, jakého je pohlaví, jak se jmenují jeho sourozenci a někdy i telefon na rodiče. Dítě správně odpovídá na otázky typu, co je třeba udělat, když je unavený, je mu zima nebo má hlad a typu Čí, Kdo, Proč a Kolik V tomto věku dítě zpívá Zlíchov jednoduché písničky a recituje říkanky Allen, Marotz, Komunikace pětiletého dítěte U pětiletého dítěte činí slovní zásoba a více
slov. Mluva je většinou gramaticky správně. Dítě vytváří věty minimálně o pěti až sedmi slovech a používá i podmiňovací způsob