nesprávného vývoje dítěte. Lidé jsou pohlcení touhou něco a bohužel i někoho ovládat. Společnost vede jednotlivce k sobectví na úkor Chvaly všech ostatních. Rýdl, Dnešní svět je zmítán množstvím nesmyslných konfliktů. Lidstvo si namlouvá, že dosáhlo vysoké civilizační úrovně, ale hodnotíme li objektivně, těžko můžeme popřít, že po duchovní stránce náš rozvoj silně zaostává. Montessori, s. Maria Chvaly montessori školkám Montessori spatřovala východisko ve výchově dětí v pozitivní hodnoty, kterými by se mohl postupně zlepšovat světový stav. Rýdl, V dnešním přetechnizovaném světe se výchova zaměřuje především na předávání informací, velmi se však už zapomíná na rozvoj Praha 20 osobnosti. Je proto nutné nezničit vrozené duševní proporce dítěte. Montessori, Toto je práce, do níž se musí zapojit všichni bez ohledu školka montessori Chval na národnost, rasu nebo společenské postavení, protože zde se jedná o nalezení neznámého, ale nepostradatelného prvku, bezpodmínečně nutného pro pokrok lidstva. Montessori, s. Psychika a její odchylky Vjemy, které dítě získává během prvních let života, formují jeho osobnost na celý život. Maria Montessori nazvala tuto zvláštní schopnost psychickou absorpcí. Je tedy nesporně důležité, abychom my dospělí správně podchytili dětskou psychiku a dali ji prostor pro vlastní rozvoj. Dítě má v kompetenci velké množství tvořivé energie, dospělí k ní musí přistoupit s úctou, aby tuto dětskou schopnost nezničili. Montessori, Dítě potřebuje určitou kontrolu nad věcmi, v
okamžiku, kdy něco není ve svém pořádku, obvykle projevuje svůj vnitřní neklid vztekem. Rýdl, Při vývoji zakotvenosti dětské psychiky některé její psychické stránky postupem času mizí. Mezi ty nevhodné rysy patří například dětská neposlušnost, sobectví, nevyrovnanost, nepořádnost, hádavost apod., naopak se ale ztrácí i rysy, které jsou obecně považovány za ctnosti jako dětská oddanost, radost, hravost,