Montessori na prvním stupni jedné ze zlínských základních škol. Tento vývoj je pro společnost velmi pozitivní. Rodiče v dnešní době mají zájem dozvídat se nové věci a poskytnout svým dětem vzdělání jinou formou, než je klasická, kterou si prošla většina lidí. Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě hlavní části. Teoretickou část a praktickou část. V teoretické části se zabývám rozborem metody Montessori po teoretické stránce. Je zaměřena na principy této metody, které počínají v předškolním věku. A právě v tomto věku, tedy zhruba od tří do šesti let, jsou výchovné a vzdělávací metody Montessori stěžejní. však nepopisuje pouze předškolní výchovu, ale také Třeboradicích montessori školce její pokračování na základní škole, konkrétně na prvním stupni. Praktická část se skládá z výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření a prostřednictvím rozhovoru. Zaměřila jsem se zde na Montessori třídu ze zlínské základní školy, ve které je Praha 18 spojen dohromady první a druhý ročník. Tuto třídy jsem nějaký čas navštěvovala a pozorovala jsem její fungování. Poté děti této třídy vyplnily dotazníky a následně jsem s nimi provedla rozhovor. Dotazníky vyplňovali také rodiče těchto školáků. V mé diplomové montessori školky Třeboradice práci se zabývám vývojem vědomostí, dovedností a postojů dětí, které procházejí výchovou podle Marie Montessori. Snažím se zjistit, na Nouzov jaké úrovni se jejich vědomosti nacházejí. V pedagogickém slovníku Průcha, Mareš, Walterová, str. jsou vědomosti popsány jako soustava
představ a pojmů, které si žák osvojil prostřednictvím školního vzdělávání, vlastního učení a jiných vlivů. Jedná se o výsledek