židle, stolky, skříně a celý prostor je jasně strukturovaný a pro dítě přehledný Ludwig, H., Rýdl, K., Podstatnou součástí Montessori pedagogiky je samozřejmě i pedagog samotný, který se svým přístupem a celou svou osobností výrazně podílí na formování svých Hůrka svěřených dítek. Z toho důvodu na sobě musí neustále pracovat, rozvíjet se a ve své práci se neustále zdokonalovat. Jak tvrdí M. Montessori s. nestačí mít pouhé teoretické vědomosti o výchově a vzdělávání dětí, učitel se musí vnitřně připravovat tak, že sám montessori školku Hůrku sebe neustále studuje, aby se mohl postupně zbavit všech svých zakořeněných defektů, které stojí v cestě jeho láskyplným a rovnocenným vztahům k dětem. Učitelka se tedy musí zbavit touhy děti řídit a ovládat a přijmout roli zdánlivě obyčejného nenápadného pomocníka, montessori školky Hůrka což může být zdrojem velkého pocitu uspokojení Montessori, M., s. Musí být tedy k dětem trpělivá, láskyplná, aktivní, vnímat jejich potřeby a případné nedostatky a pomoci jim je řešit, zároveň musí ovládat didaktický Montessori materiál a vhodně jej nabízet v připraveném prostředí. V neposlední řadě by měla umět dětem naslouchat, respektovat je a věřit v jejich duševní síly s cílem, aby byly zdravé, samostatné, vyrovnané a vychované. Koncept vzdělávacího obsahu Montessori pedagogiky Vzdělávací obsah Montessori předškolních Butovice zařízení vychází z RVP PV, kdy jednotlivé vzdělávací oblasti Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a
společnost a Dítě a svět jsou různě zakomponovány do oblasti Smyslové výchovy, Praktického života, Jazykové výchovy, Matematiky, Nové Butovice Kosmické výchovy a Umění. Veškeré pomůcky, které jsou zde využívány, se od běžných učebních materiálů liší svým celkovým estetickým nábojem, kdy jsou pro dítě i po několika používání stále přitažlivé, zajímavé a neustále podněcují k určité činnosti. Navíc dítěti nabízejí možnost, aby si samo zkontrolovalo a zjistilo, kde udělalo případnou chybu, a tak rozvíjelo své kritické myšlení a schopnost určit rozdílnost vnímaných vjemů Montessori, M., Prostřednictvím zóny praktického života se děti učí sebeobsluze a montessori školkou Hůrky samostatnosti v oblasti zvládnutí hygieny, oblékání, stravování či stolování. Na základě přibývajících poznatků, čeho a kde je více a méně, apod., získávají prvotní zkušenosti se sčítáním, odčítáním a dělením a v neposlední řadě si osvojují i základní normy hůrecké pražské instalatérů