anglického jazyka či matematiky zahrnují především církevní a soukromou složku ve vzdělávání. Odklon školy alternativní od běžné má montessori školky Nové Město vždy být veden kladně, k lepším výsledkům ve vzdělávání žáků, nebo alespoň být rovnocenný se standardní školou, což deklaruje i vyhláška MŠMT o soukromých školách z r. Samotné alternativní školy lze pak dále ještě dělit do proudů klasické reformní, církevní konfesní a moderní alternativní školy. Nejvýznamnějšími zástupci první skupiny jsou školy waldorfská, montessoriovská, freinetovská nebo jenská. Druhý proud alternativního vzdělávání sdružuje školy protestantské, katolické či židovské. A za moderní alternativní školy jsou považovány školy s otevřeným vyučováním, volnou architekturou nebo také jednotné školy či školy století Průcha, Nyní popíši základní vzdělávání v České republice v rámci standardního školního modelu a v následující kapitole se budu věnovat klasické reformní škole podle metod Marie Montessoriové. Základní vzdělávání Základní vzdělávání probíhá na základní škole, šestiletém montessori školku Novém Městě nebo osmiletém gymnáziu nebo na konzervatoři. Základní vzdělávání určuje povinnou školní docházku ve věku dítěte od do let. Trvá tedy Národní třída let a je rozděleno do dvou stupňů. První stupeň označuje třídu a probíhá pouze na základní škole. Navazující druhý stupeň sestává Muzeum ze tříd a kromě pokračování na základní škole nabízí žákům možnost absolvovat jej na gymnáziu osmileté gymnázium po třídě
základní školy, šestileté po třídě či konzervatoři na let. Kromě nabídky základního vzdělávání ve škole existuje také možnost domácího vzdělávání Základní vzdělávání, Školní rok je rozdělen na dvě pololetí, každé pololetí je zhodnoceno pomocí vysvědčení. Začátek školního roku je k září a konec k červnu, v červenci a srpnu jsou školní prázdniny. Vyučování probíhá od pondělí do pátku, přičemž každý den je členěn na jednotlivé vyučovací hodiny trvající minut. Příklad vyučovaných předmětů český jazyk a literatura, matematika, dějepis, přírodopis, fyzika, chemie, výtvarná a hudební výchova a další. Žáci jsou hodnoceni I.P.Pavlova průběžně klasifikačními stupni, slovním hodnocením či kombinací obou způsobů, záleží na rozhodnutí ředitele a rady školy. Po novoměstská pražská instalatérů