v roli jakéhosi otroka, je závislé na dospělém, není mu nic dovoleno do té doby než je schopno se orientovat ve světě. Dalším střetem je Kocandou montessori školka vymezení cíle. Děti mnohdy dělají určitou činnost bez vnějšího cíle, žene je jejich vlastní vnitřní síla, dospělý za vším vidí cíl a snaží se splnit svá poslání. Dítě nemůže urychlit své tempo, potřebuje využít svobodně veškeré své pracovní energie, která školka montessori Kocandě mu pomáhá v rozvoji. Dospělý nemůže převzít tíhu dětské námahy, dítě chce vše zvládnout samo, nepotřebuje, aby se za něj vyvíjel někdo jiný, protože pracovat znamená růst a nerůst znamená zemřít. Montessori, s. To je zásadní pravda, které dospělí musí porozumět. Kocanda Nápravou pro to, aby dospělí lépe rozuměli svým dětem, není lepší intelektuální vědomost o Montessori pedagogice či jiných Osnice alternativách, nýbrž oni sami musí v sobě nalézt ten zásadní problém, který jim brání v poznání dítěte takového, jaké je. V mnoha publikacích se dočteme o dětském egocentrismu, tím však často trpí především dospělí, neboť neustále posuzují, zda dítě jedná dobře či špatně. Staví se do role soudce, ačkoliv v přesvědčení, že vše dělají s láskou a obětavostí vůči dítěti. Tím, že se na vše ohledně dítěte dívají z vlastního úhlu pohledu, jen prohlubuje větší neporozumění. Maria Montessori tento proces nepochopení připodobňuje Evangeliu svatého Jana Byl v světě, ale svět ho nepoznal. Přišel k svým, ale jeho vlastní ho nepřijali. První a zásadní
krok je odhalit přirozenost dítěte, protože jedině pak mu můžeme pomáhat ve zdravém rozvoji. Maria Montessori ve své knize Tajuplné dětství uvádí více přirovnání. Například konflikt vycházející z nepochopení mezi dospělým a dítětem se prohlubuje tak, jako bychom Zdiměřice hodili do jezera kámen, vlny kolem něj se kruhovitě šíří všemi směry dál. Pro porozumění dítěti je potřeba odhalit přirozený základ neboli čisté jezero bez vln. Dnes už jsou lékaři a psychologové schopni analyzovat původ fyzických či psychických poruch dítěte, k našemu podobenství jsou tedy schopni zjistit, jaký kámen byl do čistého jezera vhozen, co způsobilo všechny vlnky okolo něj. Montessori, montessori školky Kocanda Respektující komunikace Velká část dospělých je přesvědčena o tom, že jestliže dítě budou trestat, moralizovat, zesměšňovat, motivovat odměnami apod., bude z něj dobrý člověk. Mohou být přesvědčeni o tom, že jsou všechny tyto výchovné metody dělány ve jménu lásky. Pokud však chceme, aby byl jednou z dítěte dobrý člověk respektující ostatní, musíme ho oné úctě naučit my sami. Znamená to, že dospělí opustí svůj mocenský a manipulativní postoj ve výchově a začnou dítě vnímat jako sobě rovného partnera. Nelze vychovávat