rozumovém a tělesném rozvoji a na osvojení základních pravidel chování, základních životních hodnot a mezilidských vztahů, charakterizuje D. Opatřilová s. cíle předškolního vzdělávání. Dále udává, že předškolní vzdělávání vytváří základní Luka předpoklady pro pokračování ve vzdělávání, napomáhá vyrovnávat nerovnoměrnosti vývoje dítěte před vstupem do základního vzdělávání a poskytuje speciálně pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. B. Jeřábková s. uvádí, že mateřská škola je po rodině dalším sekundárním socializačním zařízením, do kterého dítě přichází, aby rozšířilo dosavadní a získalo nové důležité poznatky, dovednosti a zkušenosti potřebné ke svému tělesnému, duševnímu, mravnímu a sociálnímu rozvoji. Vzdělávání v mateřských školách se pohybuje ve dvou rovinách, jednak při společných činnostech pod vedením pedagogických pracovníků, jednak ve spontánních činnostech dětí, které si samy vybírají aktivity. Momentální přístup se snaží o přiblížení organizované Jinočanům montessori školku práce spontánním činnostem dětí, aby tak maximálně zefektivnil průběh edukačního procesu. Podmínky školy by tak měly co nejvíce montessori školkami Jinočany zohledňovat potřeby dětí a nabízet jim práci, která je pro ně atraktivní a přitom má svou edukační hodnotu Horká, H., Syslová, S., Praha 13 Cíle a záměry osobnostně orientované předškolní výchovy,uvádí Z. Kolláriková a B. Pupala s. jsou v českém školství definovány
Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání byl formulován tak, aby v souladu s odbornými požadavky současné kurikulární reformy Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. on line s. akceptoval přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítal do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání umožňoval rozvoj a vzdělávání každého jednotlivého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb zaměřoval se na vytváření základů klíčových kompetencí dosažitelných v etapě předškolního vzdělávání definoval kvalitu předškolního Lužiny vzdělávání z hlediska cílů vzdělávání, podmínek, obsahu i výsledků, které má přinášet zajišťoval srovnatelnou pedagogickou účinnost vzdělávacích programů vytvářených a poskytovaných jednotlivými mateřskými školami vytvářel prostor pro rozvoj různých