a řečové produkce z hlediska všech jazykových rovin. Opomíjet nelze ani vyšetření zrakové percepce, hrubé, jemné motoriky, grafomotoriky, oromotoriky, laterality a v základní rovině i vyšetření rozumových schopností, sociability, paměti a koncentrace. Využívat lze různých montessori školek Náměstí Republiky metod, kdy mnohé z nich neslouží pouze diagnostickým účelům, ale posléze i terapeutickým. V rámci logopedické terapie, kdy dle potřeb montessori školky Náměstí Republiky daného jedince užíváme dle V. Lechty stimulující, korigující či reedukující metody, individuálně či skupinově, intenzivně několikrát denně či intervalově, je naším cílem, jak uvádí M. Sovák s. navození komunikační pohotovosti a apetenčního chování dítěte, tak aby se vybavil jeho zájem o mluvní interakce. Hned z počátku si musíme dítě pro danou činnost nějak získat, motivovat jej, tak aby danou činnost nedělalo pouze z donucení, ale s radostí a zájmem. Důležitý je i správný mluvní vzor, dostatek kvalitních podnětů, zároveň Náměstí Republiky však dítě příliš nepřehlcovat a nepřetěžovat. Nově získané dovednosti a mluvní návyky posléze fixovat a nakonec automatizovat do běžné komunikace, k čemuž i výborně napomáhá rytmizace např. tleskání, plácání, apod., dále pohyb, zpěv, výtvarná činnost, atd. Do logopedické terapie často prolíná i logopedická prevence, kterou dělíme na primární, sekundární a terciární, při čemž u Hlavní nádraží předškolních dětí hraje zásadní roli zejména prevence primární, a to jak nespecifická, kdy se obecně soustředíme na rozvíjení
zdravého životního stylu, zvyšování a utužování jejich fyzické a psychické odolnosti vůči určitým zátěžovým vlivům apod., tak Florenc specifická, kdy se již zaměřujeme na předcházení konkrétního rizika narušené komunikační schopnosti např. dysfonii, koktavosti, Náměstí Republiky montessori školku dyslalii, apod. Lechta, V., Předškolní období je etapou výrazných změn, kdy dítě postupně dozrává v jedince kompetentního pro povinnou školní docházku. Jedním z neopomenutelných kritérií této zralosti je i úroveň řečových dovedností, kdy by se řeč dítěte na konci předškolního období měla v mnohém podobat již řeči dospělého člověka. To, jakým směrem a tempem se budou tyto dovednosti u daného dítěte vyvíjet, z podstatné části záleží na rodičích a pedagozích, kteří mohou již v počátcích tyto dovednosti rozvíjet motivací a efektivní a přiměřenou stimulací dítěte různými podněty. KOMUNIKAČNÍ KOMPETENCE PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE Vymezení pojmu komunikace, řeči a jazyka Ve vysvětlení pojmu komunikace nejsou odborníci jednotní, a proto existuje řada různých definic a možností chápání tohoto Můstek termínu. M. Kunczik s. chápe komunikaci jako jednání, jehož cílem z hlediska komunikátora je přenos sdělení jedné či více osobám prostřednictvím symbolů. Naopak M. Mikuláštik zjednodušeně tvrdí, že komunikace je příjem signálů, jejich interpretace, kdy svou republickými pražskými cvič dítětem