zvládne nepředvídatelně složité věci, aniž by si to uvědomovalo nebo bylo unavené. Je známo, že pokud dítě dostane do rukou hadru a je mu dovoleno utírat stůl, dělá tuto činnost velice dlouho a je šťastné a s prací hotové, jakmile je uspokojena jeho vnitřní potřeba. Není možné tedy dítě omezovat ani časově, pokud se tak stane, dítě ztrácí nadšení a soustředěnost a činnost raději ukončí. Díky tomuto i pomalejší jedinci mají možnost dojít bezstarostně a bez připomínek k vyřešení nějakého úkolu a nejsou ve stresu. Rýdl, V běžných školkách je běžně k vidění stresující situace, kdy je dítě bráno jako jeden z mnoha a kde se dělá současně nějaká konkrétní Na Bateriích činnost. Nastává při tom situace, kdy se pomalejší dítě cítí bezmocné a nesebevědomé vzhledem k rychlejším dětem, a svoji činnost raději předem vzdá. Je nutné brát každé dítě jako individuum a dát mu možnost pracovat a rozvíjet se samostatně. Také z těchto důvodů Vypich není možné ve školce Montessori vidět soutěže a závodění, při kterém dítě může trpět upřednostněním jiného kamaráda či jeho montessori školkách Břevnova nadřazením díky lépe provedené činnosti nebo většímu talentu. Naopak je snaha posilovat u dětí důvěru v sebe sama. Ideálem je dítě obklopené velkým množstvím hraček, které jsou správně rozprostřeny a ladí s jeho momentálním senzitivním obdobím. Dítě je samo svým montessori školky Břevnov vlastním stavitelem a má svůj životní plán, který mu můžeme pomoci uskutečnit. Správné prostředí se skládá z kvalitního pedagoga,
prostorů školky a materiálu. Marie Montessori tvrdila, že kázeň v její školce je lepší než ve školce běžné. Ke klidu a pořádku dojdou montessori školku Břevnově právě vhodnou činností, která ale nesmí být nahodilá, nýbrž práce, kterou si žádá dítě z vnitřního popudu. Sajdová, s. Malé dítě instalatéra v Praze 6 Břevnově