vedený k samostatnosti. Líbí se mi filozofie výuky, přístup a vztah učitel žák, absence známkování, spolupráce mladších a starších Praha 21 dětí, pomůcky ve výuce. Individuální přístup. Osvědčily se nám předškolní návštěvy Montessori zařízení Montessori školka a předškolák na zdejší ZŠ. Velmi se mi líbí. Mezi hlavní důvody, pro které si zvolili tázaní rodiče tento způsob výuky, je vedení k samostatnosti a zodpovědnosti, k rozvoji logického myšlení a všeobecného přehledu, slovní hodnocení místo známkování. Individuální přístup učitele atd. Hodně důležitý je zde vztah mezi učitelem a dětmi, který je postaven na přátelství a důvěře, což u klasické výchovy na základní škole chybí. A právě to přispívá k tomu, že se děti do školy těší a nejsou sužovány nějakými stresy. Pokud Sibřinu školka montessori rodič vidí, že je dítě spokojené, pak by měl být spokojený i rodič. Otázka číslo Myslíte si, že je Vaše dítě samostatnější než Březí děti z klasických základních škol Otázka číslo Pokud ano, v čem je samostatnější Otázka číslo Kdy se Vaše dítě naučilo číst a montessori školky Sibřina psát Otázka číslo Kde se Vaše dítě naučilo číst a psát Otázky číslo jedenáct až čtrnáct jsem opět znázornila ve společné tabulce. Ta vychází, stejně jako ty předchozí, z rozdělení rodičů do dvou skupin. Tyto otázky jsem spojila do jedné skupiny z toho důvodu, že všechny souvisejí se samostatností dítěte. S tou souvisí také dovednost čtení a psaní. Dle rodičů, jejichž děti navštěvovaly
Montessori školku, jsou jejich děti samostatnější než jejich vrstevníci. Vychází to z toho, že byly k samostatnosti vedeny již od útlého montessori školky Sibřina věku a jsou na tento způsob výchovy zvyklé. Zhruba od dvou až tří let se tyto děti dokážou samy obsloužit, obléct, rozhodnout se, najíst se, požádat o pomoc, najít řešení pro různé situace apod. Z druhé skupiny rodičů byla dvakrát odpověď, že jejich děti nejsou samostatnější oproti svým vrstevníkům. Předpokládám, že k samostatnosti však začaly být vedeny teprve vstupem do první třídy. Do té montessori školkám Sibřině doby, podle mého názoru, převládala zbytečně velká pomoc ze strany rodičů či učitelek v mateřské škole. Jak uvádějí obě skupiny Pacov rodičů, samostatnost spočívá například v plnění úkolů domácích i jiných bez dohledu rodiče. Dítě si samo hlídá svůj pracovní