schopen vybrat vhodnou pomůcku pro konkrétní dítě v takové situaci či čase, kdy vyvolá u dítěte živý zájem. Učitel musí pomůcky velice dobře znát a mít je nastudované, aby dokázal vyhodnotit, kterou kdy použít. Také by učitel měl rozeznat schopnosti a momentální úroveň dítěte, podle čehož zvolí vhodné pomůcky. Tomu předchází dlouhý trénink s každou pomůckou. Vedle teorie musí učitel znát pomůcky a jejich části také prakticky. Čím vícekrát si pomůcku vyzkouší, tím lépe pak může zhodnotit vytrvalost, kterou dítě montessori školkami Uhříněves vynaloží. Aby mohla třída fungovat, pak v ní musí existovat řád a pravidla. S nimi žáky seznamuje učitel a určuje si tak organizovanou kázeň. Takovýto řád dětem říká, že každá pomůcka má své stálé místo. Proto dítě použitou pomůcku vrátí v původním stavu na původní místo. Dále se mezi pravidla řadí povinnost dokončit práci. Teprve poté si pomůcku může vzít další dítě. Pokud chce dítě montessori školky Uhříněves pracovat s takovou pomůckou, která je v daném momentě již používána, pak musí být dítě trpělivé a počkat, až bude k dispozici zpět na svém místě. Montessori, str. Další povinností učitele je dohlížet na klid ve třídě, aby se děti mohly soustředit na svou práci a nikdo Praha 22 je nevyrušoval. Uvědomělá kázeň však není předem dána. Učitel ji musí trpělivě budovat. Ve chvíli, kdy je dítě plně soustředěno na konkrétní pomůcku a činnost, která rozvíjí určitou dovednost, dochází k uklidnění a uspokojení dítěte. To vede k přirozené kázni. Praha 15
Poté jsou zásahy učitele potřebné jen zřídka. Určitou dobu ale učitel třídu řídí. Postupem času ustoupí do pozadí a poskytne dětem Uhříněvsi montessori školku volnost ke spontánní aktivitě. U dítěte se projevuje nadšení z práce, které je potřeba nechat volně plynout. Podobně se ale může jevit Jižní Město rozpustilost, kde by měl učitel zasáhnout. Není lehké tyto dva stavy umět rozeznat, ale i to by měl učitel v Montessori zvládnout. Pokud