Montessori školky Předškolka Leonka Praha 10 Dolní Měcholupy

úroveň dítěte, podle čehož zvolí vhodné pomůcky. Tomu předchází dlouhý trénink s každou pomůckou. Vedle teorie musí učitel znát volnost ke spontánní aktivitě. U dítěte se projevuje nadšení z práce, které je potřeba nechat volně plynout. Podobně se ale může jevit Praha 15 Výzkumná metoda Jako výzkumnou sondu v rámci této bakalářské práce jsem si zvolila obsahovou analýzu textů. Pro metodu obsahové analýzy Jahodnice existují ve škole formy hodnocení obecně, bez ohledu na to, jestli se jedná o běžnou školu či alternativní. Formy hodnocení jsou způsob, montessori školku Předškolka Leonka spolupráce mezi dětmi samotnými a spolupráce s učiteli. Smysly jsou základním prostředkem k učení, které je založené na principu Chtějí rozvíjet svou inteligenci, objevovat nové věci a stát se nezávislým a zodpovědným člověkem. Během prvních dvou měsíců života nedostávají, tudíž ani tento druh odměny. U nových a nejistých dětí se má využívat pochval k navození pocitu bezpečí a jistoty, kam Předškolka Leonka Dolní Měcholupy každým žákem mají zacházet jako s jedinečnou osobností, a tak bychom zde i tento trest hledali marně Montessori, Zmínku nalezneme i ve ŠVP půl letech dítěte. Pro dítě je důležité, aby věci, které zná, nacházelo stále na stejném místě. Dítě si pak lépe zapamatuje místo, něm vzbuzuje nejistotu a následně agresivní chování. Je potřeba rozlišovat rozdíl mezi demokratickou a autoritativní výchovou. Učitel se musí vyznačovat trpělivostí pro případ pomalých pokroků. Svoboda uskutečňovaná ve škole má za cíl vést dítě k

učitelka, která připravuje prostředí, hračky, materiály a působí na představivost dětí. Učitelka by měla děti vést k přátelským přispívá také k estetické výchově. Věkové složení dětí hraje důležitou roli pro výběr pohybových her. Dále je třeba přihlížet k Předškolka Leonka nedokáže představit, co znamená, když řekneme, že svačina bude za půl hodiny. Nezná pojem času. Ale prostřednictvím těchto dvou hodin ho tříbení smyslů Dítě se učí rozpoznávat věci prostřednictvím svých smyslů. Hmatem zjišťuje jejich vlastnosti i bez užití zraku. Praha 22 pro děti měla být sama učitelka či učitel. Vzhled učitele je základním stavebním kamenem pro získání důvěry dětí. Druhá fáze pracuje. Veškeré pomůcky jsou zde k dispozici především dětem, které si samy volí, se kterou budou pracovat podle svých momentálních prostřednictvím svobodné volby práce může být dosaženo pedagogických cílů. Svobodná volba však nepředstavuje nepořádek ve třídě. Zahradní Město svobodně volí činnost, přináší mimo jiné také jistý ruch ve třídě. Neznamená to však, že by byl ve třídě křik či nepořádek. montessori školkách Předškolka Leonka nutná je. Zpětná vazba má prioritní význam pro učení a práci. Nikoli známky. Zda je postup při práci či při učení správný, nám

Předškolka Leonka

činnosti a k nápravě chyb. Uznání lze podat jinými slovy než ty jsi ale šikovná holčička. Místo takového hodnocení by měl učitel odchylky od jeho normálního vývoje. Nebyla respektována jeho svobodná volba nebo bylo nuceno do činností, které neodpovídaly jeho chodit, již se snaží napodobovat vše, co vidí. Každé je šťastné, pokud je mu to umožněno. Znamená to, že prvním a původním místem

Copyright © 2012-2024 Montessori-skolky.cz | Registrace do katalogu
montessori školky Praha 10Předškolka Leonka
PŘEDŠKOLKA Leonka je projekt Centra volného času Leonardo, který působí v Dolních Měcholupech již od roku 2000 a intenzivně se věnuje realizaci volnočasových aktivit, které zahrnují sportovní, umělecké, hudební, pohybové i vzdělávací programy pro děti, mládež, dospělé i seniory.

• jsme školka s ekologickým zaměřením (outdoorové aktivity)
• využíváme principů práce s dětmi Marie Montessori (včetně pomůcek)
• spolupracujeme s Mensou ČR (rozvoj myšlení u dětí NTC Learning)

Provozní doba je od 7.30h do 16.00h. Děti si mohou dále vybrat z odpoledních kroužků nabízených Centrem volného času Leonardu. Na tyto kroužky si je vyzvedává lektor. Dítě tak může u nás prožít v mnoha různých prostředích celý den.

Předškolka Leonka přijímá maximálně 10 dětí ve věku 3-5 let. Vzdělávání probíhá na základě vlastního školního vzdělávacího programu, jehož aktivity se odvíjí od koloběhu roku a změn, které probíhají v přírodě. I z toho důvodu trávíme s dětmi hodně času venku, a to nejen v přilehlém parku, ale i v místním lesíku nebo v dalších přilehlých přírodních lokalitách (sousední rybníky, lesy, turistické stezky, obora).
Předškolka LeonkaKontakt
Zobrazit kontakty
Zobrazit stránky
Zobrazit ceník
Kutnohorská 10/55
Praha 10 - Dolní Měcholupy

Provozní doba je od 7.30h do 16.00h.

Předškolka Leonka montessori školekProgram
V dopoledním programu se dětem pravidelně střídají aktivity: keramika, výtvarné činnosti, sportovní a taneční aktivity, jógové chvilky, hudební činnosti a v neposlední řadě i pečení a vaření. K dispozici máme i malou předzahrádku, kde se děti starají o květiny, ale pěstují i zeleninu a bylinky, které posléze používají při vaření.

Pro tyto činnosti děti využívají celý prostor domu – tzn. že pro kreslení mají vyhrazen ateliér, pro keramiku keramickou dílnu, pro vaření kuchyňku, pro tanec taneční sál atd. Prostřednictvím střídání prostor si děti prožijí veškeré aktivity v plné míře a zakouší pocit uspokojení a radosti, který je konkrétním prostorem umocněn – být hudebníkem u klavíru, malířem u kreslícího plátna nebo keramikem u točícího kruhu.

Jednou týdně chodíme na celodopolední výlet, a tak jsou děti zvyklé cestovat prostředky MHD a ujít i několik kilometrů. Navštěvujeme Dubeč, Koloděje, Klánovice, Královice, Říčany, Hostivař, apod.
montessori školce Dolní MěcholupyAktivity
Děti se pravidelně účastní i programů v Muzeu Říčany, v Toulcově Dvoře, v Šestajovicích. Přes zimu chodíme s dětmi pravidelně do Solné jeskyně a půjčujeme si knihy v Bibliobusu.

Navštěvujeme výstavy v Národním muzeu, na zámku Chvaly, v Uhříněvském muzeu, apod.

S dětmi jsme dále shlédli představení o vláčcích na Hlavním nádraží, jeli parníkem po Vltavě a navštívili Centrum řemesel v Ostré.
Pravidelně se setkáváme s rodiči při slavnostech jako je Svatý Martin, adventní čas, Masopust, Vynášení Morany, Pálení čarodějnic a slavnost bylinek na Svatého Jána.
školka montessori Praha 10Spolupracujeme
Jsme členem asociace MRKVIČKA, která zahrnuje síť mateřských škol, které kladou důraz na environmentální oblast výchovy - Síť středisek ekologické výchovy.

Naše školka je zapojena v projektu Ekoškola (http://eko-skolky.cz/cz), který je jedním z projektů sdružení pro ekologickou výchovu TEREZA. V rámci tohoto programu je naším cílem vést děti a dospělé k partnerskému přístupu a zapojovat místní komunitu do života školky a školku do života městské části, ve které působíme.

Spolupracujeme s MENSOU ČR prostřednictvím programu NTC Learning. Jedná se o systém technik a speciálně sestavených cvičení, která vedou ke zvýšení efektivity využívání intelektových schopností u dětí v předškolním věku. Hlavní přínos metody je v systematičnosti, vědomém a pravidelném provádění činností (motorická cvičení, učení symbolů, procvičování pozornosti a analytického myšlení, využití hudby atd.), které vedou k aktivizaci odpovídajících mozkových center.

Rodiče s námi spolupracují v rámci projektu Celé Česko čte dětem a chodí dětem číst pohádky. Při čtení pohádek využíváme prvky Kritického myšlení, abychom děti vedly k hlubšímu porozumění příběhů.