vycházejí přímo z individuálních potřeb a možností každého dítěte. Logopedka využívá jak pomůcek vypůjčených z této mateřské školy, tak i vlastních publikací, pracovních listů, zrcadel, špachtliček atd. Často užívanou činností je foukání do peříčka, bublifuk, básničky a říkanky na procvičování problematických hlásek, cvičení oromtoriky, grafomotorická cvičení, rytmizace s využitím dřívek či bubínku, puzzle, logopedické pexeso, atd. Součástí kroužku je i následné poradenství a konzultace pro rodiče daných dětí, Pohořelec jelikož jejich spolupráce je základním a nezbytným článkem k tomu, aby byla intervence úspěšná. Rodiče jsou tedy podrobně seznámeni, co a jak mají s dítětem doma procvičovat, na co se nejvíce soustředit a čemu se naopak vyhýbat, apod. Jednotlivá cvičení, pracovní listy, básničky a říkanky si děti zároveň lepí i do svého logopedického deníku, takže mohou dané oblasti procvičovat i doma s rodiči nebo ve montessori školku Pohořelec školce s pedagogy, apod. Cílem je, aby péče byla kontinuální, a aby všechny elementy vzájemně spolupracovaly. Analýza nejčastějšího typu montessori školek Pohořelce narušené komunikační schopnosti a jejich terapie. V současné době pravidelně navštěvuje klinického logopeda pět dětí tři děti z české třídy, dvě děti z anglické, u dvou dětí se jedná o diagnostikovanou parciální polymorfní dyslalii, u jednoho dítěte o dyslalii multiplex, u dalšího jedince se jedná o zavřenou rhinolalii a u posledního o vývojovou dysfázii. Pedagogové však mají vytipováno dalších Dlabačov
jedenáct dětí, zejména s vadnou artikulací, nedostatkem slovní zásoby, mluvního apetitu, atd., u kterých by měla být co nejdříve montessori školky Pohořelec zahájena další forma systematické logopedické intervence. Rodiče těchto dětí se však nad tímto příliš nepozastavují, věří, že se to montessori školky Pohořelec časem samo upraví, což u některých jedinců skutečně možné je, avšak u jiných by to jistě stálo za úvahu, protože u nich nejsou jen deficity komunikačních schopností, ale i v oblasti motoriky, percepce, chování, pozornosti, atd. a u nich jsou aktivity, které jim nabízí tato mateřská škola, v tomto směru nedostačující. Shrnutí výsledků a doporučení pro praxi Výzkumná teze č. V mateřské škole Montessori je Střešovičky využíváno dostatečné množství efektivních metod, činností, technik a aktivit k rozvoji a kultivaci komunikačních kompetencí předškolních dětí. Během výzkumného šetření bylo ověřeno, že v tomto školském zařízení je každodenně využíváno nepřeberné Petřín množství zajímavých, individuálních i skupinových, stimulačních a motivačních aktivit a metod podněcujících komunikační kompetence daných dětí. Velký přínos připisuji prohlížení a četbě nejrůznějších knih a encyklopedií, rozšiřující a zkvalitňující aktivní a pasivní slovní zásobu daných dětí a řízeným i spontánním herním činnostem, při kterých rozvíjejí zejména své sociální anglická školka na Praze 1 Pohořelci