rozčilovaly Tohle jsi udělal špatně, Podívej se na Co z Tebe jednou bude, když největším paradoxem je, že to pak v dospělosti používá montessori školkách Osnici tyto věty sám a diví se, že jej jeho děti nevnímají. Mnohdy děti poslouchají jen proto, aby měli od rodičů klid a nebyli potrestáni, nikoliv však z toho přesvědčení, že je to tak správné. Na rodičích, ale i vychovatelích v mateřských školkách je, naučit děti dělat věci z vlastního přesvědčení, aby vnitřně přijaly normy a hodnoty, ke kterým se je snažíme vést. Výchova, která je založená na mocenském principu, má své patřičné důsledky vzdor nebo poslušnost. Jestliže ale chceme zodpovědné dítě, musíme náš styl výchovy změnit v partnerský přístup. Zodpovědnost tkví v tom, že dítě samo dokáže zhodnotit, co je správné a co ne, autoritativní přístup má jen ten důsledek, že se dítě buď vzbouří, nebo pasivně poslouchá, co mu dospělý nařizuje. Kopřiva a spol., Z neefektivního stylu komunikace na efektivní způsob komunikace Neefektivní komunikace Negativní hodnocení osoby a jejich kvalit Každé negativní hodnocení vyvolává pocit ohrožení, člověk má tendence se bránit. Tento stav pak blokuje schopnost vyřešit daný problém. Posuzování druhých či Osnici montessori školka srovnávání někoho s ostatními je vysoce rizikový komunikační způsob. Jestliže se dospělý zaměřuje na chyby dítěte, měl by kritiku Osnice přeměnit spíše na zpětnou vazbu, začít pozitivně, ukázat mu, jak by se to dalo popřípadě napravit. V okamžiku, kdy začneme dítěti Kocanda
vyčítat jeho chyby, cítí se provinile, poníženě před námi. Správný důsledek by však měl být takový, že dítě samo zjistí, co udělalo zle a jeho pocit provinění vychází přímo z něj. Většina dospělých si myslí, že když dají před dítě vzor, bude pro dítě