všemi smysly je neodmyslitelnou součástí jakékoliv tvořivosti. Díky zraku, čichu, hmatu, sluchu a chuti se rozvíjejí naše představy a Praha 12 fantazie nutné pro tvořivou obrazotvornost a schopnost vidět věci nově a neotřele. Mezi nej častější zrakové hry patří přemísťování věcí ve třídě nebo hry spojené s pamětí, kdy se žáci dívají na předměty ležící na stole či zemi a jejich následné schování. Lahovičky Sluchové hry jsou nejčastěji se zavřenýma očima, dítě vydává zvuk a ostatní hádají, kdo to byl. Při hmatové hře opět probíhá práce montessori školek Modřany s předměty, děti je poslepu berou do rukou a snaží se pomocí omaku zjistit tvar, velikost, materiál. Hry podporující čich, kdy děti zavřou oči a dostanou přičichnout k nějaké ingredienci, mohou následně propojit s tím, co se jim při vůni vybaví. Např. vanilka Vánoce. Chuťové hry jsou na obdobném principu jako předešlé. Děti mohou popisovat skutečné nebo imaginární chutě. Velkou skupinu tvoří prostorové cítění. V každé hře se ocitáme ve dvou prostorech. Ve skutečném, v němž se pohybujeme a pracujeme, a v pomyslném, který si pro danou situaci představujeme. Je důležité naučit se ovládat oba prostory, aby bylo naše chování přesvědčivé a pravdivé. Musíme je montessori školky Modřany vnímat celým tělem, všemi smysly a být aktivně přítomen. K tomu slouží hry a cvičení ve skutečném prostoru a v pomyslném prostoru. V prvním případě se jedná o hry, kdy se děti poslepu prochází po třídě a osahávají předměty nebo se procházejí po třídě a pokud se
srazí s jinou osobou, otočí se a pokračují jiným směrem. Ve druhém případě jde o hry, kdy děti popouštějí uzdu své fantazii. V ruce Modřany montessori školkách drží bílý papír a popisují, co všechno je na něm vyobrazeno nebo se děti prochází po třídě jako po různých imaginárních prostorech po měkkém mechu, brouzdání ranní rosou, vysokou trávou apod. Fantazie a představivost jsou dalším důležitým bodem průpravných her a cvičení. Jde o pilíře dramatické výchovy, jejichž základem je obrazotvornost. Tato složka je přítomna u všech typů cvičení, her, uvolňování. Jako samostatný bod je zde uveden z důvodu možnosti jejich dalšího rozvíjení v oblasti pohybové a pantomimické, slovesné a hry s předměty. Příhoda v rámci této kategorie vyčleňuje hry fantastické a imaginatívni, při nichž dítě provádí činnost jakoby a obmýšlí životem a realitou nejsložitější a nejjednodušší předměty, jež získávají symbolický obsah. Poslední skupinou jsou partnerské vztahy a skupinová citlivost. Základem těchto her je komunikace a kontakt s partnerem a skupinou, snaha vytvářet přátelskou