předškolního období, ale během celého života Klenková, J., Foneticko fonologická jazyková rovina, která se zabývá zvukovou stránkou Křižíkova lidské řeči, zahrnuje dle J. Bednářové a V. Šmardové problematiku sluchového rozlišování hlásek a jejich výslovnost tedy fonematickou Florenc diferenciaci a artikulaci. První aspekty této roviny můžeme sledovat již okolo sedmého týdne, kdy se do čistě vokalického křiku začínají vměšovat i jakési souhláskové zvuky, které však ještě nespadají do hlásek mateřského jazyka. Zásadním momentem je však období montessori školkami Křižíkovu přechodu z pudového babbling na napodobivé žvatlaní lalling, kdy se začíná rozvíjet tato rovina v pravém slova smyslu, jelikož dítě již začíná postupně napodobovat hlásky mateřského jazyka. Dochází k tzv. fyziologické echolálii, tedy častému opakování hláskových skupin. Dle R. Šikulové si tedy dítě zpravidla bez větších problémů nejprve osvojuje samohlásky vokály, zejména a, e, o, potíže se mohou vyskytnout u vysokých vokálů i, u a dvojhlásek diftongů. Jelikož začíná používat jazyk tzv. labiálním stadiem, začíná souběžně s danými vokály vytvářet i bilabiální obouretné souhlásky p, b, m a labiodentální retozubné f, v plynule s předodásňovými Křižíkově školka montessori prealveolárními t, d, n Klenková, J., Na tyto konsonanty pak navazují předopatrové palatální ť, ď, ň, j, zadopatrové velární k, g, ch a hrtanové laryngeální h. Artikulačně nejobtížnější jsou sykavky c, s, z, č, š, ž, hláska l a vibranty r a ř, které všechny spadají do
souhlásek dásňových alveolárních. Zpravidla po pátém, při prodloužené fyziologické dyslalii po sedmém roce života, by již měly být u dítěte všechny nedostatky v této rovině vyhlazeny. Pragmatickou rovinu, kterou můžeme chápat jako rovinu sociální aplikace a uplatnění montessori školkou Křižíkově svých komunikačních schopností při sociálních interakcích, můžeme začít sledovat mezi druhým až třetím rokem života dítěte. V tomto plavat kojenec Prahou 8 Křižíkovou